Programma 2022

Dit jaar vindt u deze informatie niet in het Oranjeboekje, maar in het Loenens Nieuws. Dit dorpsblad is niet meer weg te denken uit het dorp en de leden die buiten het dorp wonen ontvangen z.s.m. een kopie van deze pagina’s.

Alle activiteiten staan ook op deze pagina.

Dinsdag 26 april - Diner in de Orangerie

Met trots presenteren wij u dit jaar wederom het Diner in de Orangerie.

Voor de vijfde keer organiseert de Oranjevereniging Loenen in samenwerking met Bar Bistro Paolo’s, Eterij De Drie Gekroonde Laarsjes, eetcafé Oud Zuid en Maya Kookt weer het Diner in de Orangerie. Met zijn allen zorgen wij voor een culinaire beleving door middel van een luxe 4-gangen diner. Ook zijn er weer lekkere wijnen en koffie of thee van Prinselijk Proeven.

De kosten voor dit unieke evenement blijven nog altijd maar € 37,50 p.p. en dienen vooraf betaald te worden. U kunt reserveren op onze website; www.oranjeverenigingloenen.nl Na aanmelding ontvangt u meer informatie.

U ontvangt automatisch een betaalbewijs die u mee kunt nemen naar het diner. Let op: Vol = vol! Dit jaar wordt de entourage volledig verzorgd door Arjan Hoogendoorn van Triade Party Rent. Er zijn bijvoorbeeld luxe stoelen, heaters en de aankleding is verbeterd.

De deuren openen om 17:45 en de eerste gang start om 18:15.

Woensdag 27 april - Optocht op wielen
Ook dit jaar wordt natuurlijk weer een optocht op wielen georganiseerd om de feestweek feestelijk te openen. De OrVeO zal de optocht leiden. Doe je mee? Versier je fiets, skelter, driewieler, step, skeelers of iets anders op wielen en wie weet ga jij naar huis met de prijs voor het best versierde object op wielen! De prijsuitreiking is direct na de opening rond 11.15 uur. Let op: er mogen geen gemotoriseerde wagens meedoen.
Woensdag 27 april - Oranje ontbijt en opening
Vanaf 10:00 kunt u een broodje pakken, om samen met ons de dag te beginnen. Om 11:00 zal de opening plaatsvinden, in het bijzijn van een vertegenwoordiger namens het gemeentebestuur. OrVeO zal het Wilhelmus spelen en de verdere muzikale omlijsting verzorgen.
Woensdag 27 april - Oranjefestival

In de feesttent is vandaag genoeg te doen, doe mee met de Oud Hollandse spelletjes of kom gezellig knutselen aan de knutseltafel. Eind van de middag wordt er een straatteken wedstrijd georganiseerd. Voor de echte stuiterballen (jong en oud!) staan weer meerdere springkussens klaar!

11.30 uurOud Hollandse spelen ronde 1 Start // Rommelmarkt
12.15 uurOud Hollandse spelen ronde 2
13.00 uurOud Hollandse spelen ronde 3
16.00 uurStraattekenen

Rommelmarkt

Direct na de opening wordt het plein omgetoverd tot een groot marktplaan. Heb jij ook tijdens de lockdown je huis helemaal opgeruimd? Tijd om je spullen te verkopen tijdens de rommelmarkt! De rommelmarkt duurt tot 16.00 uur en is buiten op het plein. Bij slecht weer gaat de rommelmarkt niet door.

Oud Hollandse spelen
De Oud Hollandse spelen gaan direct na de opening van start gaan met de eerste ronde. De spelen zijn bedoeld voor kinderen tot 12 jaar. Gedurende dag zullen er 3 rondes plaatsvinden met elk verschillende spellen. Lukt het jou om bij alle rondes de beste score te behalen, dan win je misschien wel een prijs!
Prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens het borreluur.

Straattekenen
Tijdens het borreluur gaan we ouderwets straattekenen! Dit is bedoeld voor kinderen tot en met 12 jaar. Maak jij de mooiste tekening? Dan win je misschien wel!

Stoepkrijt is aanwezig maar je mag natuurlijk je eigen kleurtjes meenemen. Maak jij de mooiste tekening? Dan win je misschien wel een prijs!
De prijsuitreiking is tijdens het borreluur.

Woensdag 27 april - Borreluur
Net als andere jaren houden wij op deze gezellige Koningsdag weer een gezellig borreluur. Het borreluur is voor velen het hoogtepunt van de feestweek. Mensen uit alle wijken van Loenen en omgeving zoeken elkaar op in de tent, om gezellig bij te praten met buurtgenoten, vrienden en/of (oude) bekenden. Dankzij de sponsoren kunnen wij ook dit jaar weer kaas en worst uitdelen, om het helemaal compleet te maken.
Woensdag 27 april - Feestavond met Prezz

PREZZ is dé band die muzikaal topniveau combineert met een energieke, stijlvolle en interactieve show. Met verrassende medleys vuurt deze band in één show meer dan honderd hits op je af. De allerbeste songs uit de huidige top 40 en uit het verleden worden in no time afgewisseld met dance-classics, 90’s, 00’s, rock en Nederlandstalige meezingers. Hierdoor draait ieder optreden weer uit op een muzikaal superfeest.

Toegang: leden € 4,00 uitsluitend op vertoon van lidmaatschapskaart (maximaal 1 introducé per kaart). Niet leden € 10,00.

Let op: Legitimatie verplicht

Donderdag 28 april - Vossenjacht
Dit jaar lopen er weer een aantal vossen door het dorp. Het is aan de kinderen om deze vossen allemaal te vinden. Bij elke vos die je vindt krijg je een woord. Deze woorden maken samen een zin. Heb jij de zin gevonden? Maak dan een mooie bijpassende tekening. De winnaars worden tijdens de kinderspelmiddag bekend gemaakt. De vossen gaan hun best doen om zo goed mogelijk te verstoppen. Lukt het jou om alle vossen te vinden?
Donderdag 28 april - Seniorenbingo

Voor alle senioren die van bingo houden, is er ook dit jaar weer een Seniorenbingo.
Zoals u van ons gewend bent, verzorgen wij voor u een gezellige spelmiddag. Om te beginnen krijgt u een lekkere kop koffie of thee met gebak aangeboden door onze sponsoren. Tussen de bingo-rondes door wordt u door onze vrijwilligers voorzien van een drankje. Wim Karmelk treedt op met meezingers en luisterliedjes.
Wij hopen u een leuke middag te bezorgen in de feesttent!

Vergeet u niet uw pen en/of potlood mee te nemen?

De gehele activiteit is gratis, dit alles met veel dank aan onze sponsoren.

Donderdag 28 april - Bruin café + Karaoke Avond
Na het enorme succes van vorig jaar is er dit weer een bruin café avond! Een gezellige avond waarbij de tent sfeervol is ingericht als bruin café. Kom gezellig een potje kaarten aan de ‘stamtafel’, een potje darten, lekker meezingen met de café hits of gewoon gezellig een drankje drinken aan de bar. Ook dit jaar is er weer een karaoke-set aanwezig om met elkaar een gezellige avond te beleven. Deze avond is speciaal ingericht voor de leeftijd 18+.
Vrijdag 29 april - Goochelaar Korvera
Speciaal voor de kinderen komt op goochelaar Korvera voor het eerst naar Loenen met een theatershow. Tijdens de show wordt de feesttent betovert en zal magie tot leven komen. Na afloop van de show staat er voor iedereen lekkere limonade klaar. Komen jullie ook magie ervaren? Toegang is gratis.
Vrijdag 29 april - Kinderspelmiddag

Kom gezellig meedoen met de kinderspelmiddag! In teams van vier gaan we verschillende spellen doen. De middag duurt tot ongeveer 16.00 uur. Het belooft een gezellige en sportieve middag te worden! Als het je leuk lijkt om dat teams aan te komen moedigen, ben je natuurlijk ook van harte welkom.

N.B. De Oranjevereniging helpt niet met het samenstellen van de teams.

Vrijdag 29 april - Grote Bingo

Onmisbaar tijdens de Loenense feestweek is natuurlijk de jaarlijkse Grote Bingo. Met dank aan onze sponsoren hebben we weer een prachtig prijzenpakket voor u kunnen samenstellen. Op het moment van schrijven was de hoofdprijs nog niet defintief. Wij gebruiken onze social media kanalen om dit later bekend te maken.

Tussen de rondes door worden loten verkocht voor de loterij aan het einde van de bingo. Ook hier zijn weer leuke prijzen te winnen, waarvan veel prijzen mede mogelijk zijn gemaakt door Marskramer Breukelen.

Vanaf 19:30 uur is de feesttent geopend. Vergeet niet uw pen en/of potlood mee te nemen.

Een boekje met bingokaarten voor acht rondes kost € 10,00. We streven er dit jaar naar om voor 0:00 klaar te zijn, inclusief de verloting.

Zaterdag 30 april - Knutselen
Tijdens deze creatieve ochtend kunnen de kinderen, jong en oud, weer lekker knutselen in de tent. We gaan dit jaar een pollepel figuur maken! Neem je je eigen schaar en lijm mee? En als jij iets leks hebt om jouw pollepel te versieren mag je dat meenemen, maar natuurlijk zorgen wij er ook voor dat er voldoende knutselmateriaal aanwezig is! Deze knutselactiviteit kost 1 euro (per pollepelfiguur)
Zaterdag 30 april - Kinderbingo

Speciaal voor de kinderen tot en met 12 jaar is de kinderbingo georganiseerd. Meespelen kost 2 euro een daarmee spelen de kinderen alle ronden mee. (Groot)Ouders/verzorgers mogen niet apart meespelen. De hoofdprijs is een groot spellenpakket, dit jaar geheel gesponsord door Top 1 Toys/Marskramer Breukelen.

Alle kinderen kunnen gratis limonade krijgen bij de bar.
Vergeet niet om een eigen pen mee te nemen!

Zaterdag 30 april - Frisparty

Laat je coolste dans moves zien! Ben jij tussen de 8 en 12 jaar laat dan zien hoe goed je kan dansen tijdens de frisparty! De frisparty is in het kleine zaaltje van ’t Web. Er is gratis limonade, wil je frisdrank dan kost het 1 euro. Ouders mogen de kinderen komen brengen en halen maar zijn niet welkom op de dansvloer. Wanneer kinderen niet zelf naar huis mogen horen wij dat graag bij het afzetten van de kinderen.

Zaterdag 30 april - Feestavond met Retteketet

Ze zijn bijna niet meer weg te denken uit de feesttent en ook dit jaar mogen wij ze weer verwelkomen. Het dak gaat er deze avond zeker weten af met de Retteketet Showband!
Het repertoire van de Retteketet Showband is niet onder één noemer te vangen. Alles komt voorbij, van dance classics tot meebrullers uit de oude doos en van (neder)pophits tot smartlappen. De band heeft maar een doel, namelijk een topfeestje bouwen! Energie, enthousiasme, fraaie outfits en een breed repertoire maakt de Retteketet Showband geschikt voor alle leeftijden. Heeft u deze band vorig jaar gemist of bent u nieuw in het dorp? Dan moet u echt komen kijken in de tent en met eigen ogen zien wat ze doen.

Let op: Legitimatie verplicht